Showing posts with label motivation. Show all posts
Showing posts with label motivation. Show all posts

Wednesday, September 28, 2011

Supermak dah nak pengsan :p

sebenarnye dh dekat 2 minggu down with flu kdg2 feverish....tp dek kerana tuntutan persediaan launching spa tu terpaksa digagahkan diri dan buat2 sihat sejahtera alhamdulillah mcm xde ape2 jer....bile kite lawan rasa x sihat tu memang boleh jer meredah segala situasi buat segala mende bagai.....



nie beberapa hari before launching......waktu mkn pon x menentu....berlari ke hulu ke hilir...bile dpt mknn depan mata memang marvelous abissssss.....mkn mcm nk rak due to stress kot....so layan kan je la ek....








nie pulak beberapa jam right before the ceremony....masih lagi berlari ke sana sini....memecut ferrari mcm ribut bedezup jap kt sini jap lg dh kt sana pulak....managed to settle sooooooo many things in short period of time.....supermak la katakan.....



the day after launching still g keje mcm biasa....masa tu lah terasa bangga yg amat...betul2 supermak la kot aku nie....ade bau2 durian sebelah bapak mertua supermak punye anak sedara sepupu ;p so kegagahan tu terserlah kt situ.....hahaha






tapi bile di suatu tengah malam tu ujan turun dgn lebatnya dan aku keep sneezing mcm dh x cukup stok tisu kotak kt umah, baru aku rasa dh x jadi supermak lagiiiiiii....tp still g keje gak...dgn muke sembab bengkak bagai...mata sebelah dh memerah dgn sakit nye...rasa mcm dh dpt sinusitis nie....oooh maybe its time to see ENT...sbb dh teruk sgt nie....kepala pon dh cenoneng bagai....





Tuesday, September 27, 2011

Preview perasmian D' Beaute Spa


alhamdulillah majlis berjalan lancar dan meriah....big thanx utk sume yg terlibat secara langsung atau tidak langsung....i heart uols!


Sunday, September 25, 2011

Sudi-sudikan....

Dengan segala hormatnya kami mempersilakan anda semua untuk hadir ke majlis kami......


Saturday, September 24, 2011

Jemputan khas

-This is a sticky post...scroll down for more entries-






Bersempena dengan majlis perasmian pembukaan D' Beaute Spa

dan jamuan rumah terbuka Aidilfitri,

kami dengan segala hormatnya mempersilakan anda semua

untuk meluangkan masa bersama-sama kami bagi memeriahkan majlis...









Tarikh : 25 September 2011 (Ahad)

Masa : 12 tengahari - 10 malam

Tempat : D' Beaute Spa, No. 1, Jalan Kebudayaan,

Taman Universiti, Johor Bahru




Pelbagai juadah disediakan selain tawaran promosi hebat sempena bulan pembukaan, kad keahlian percuma, cabutan bertuah dan cenderahati menarik juga menanti anda.


Aktiviti lain termasuk pemeriksaan dan kaunseling kesihatan serta cara-cara untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan anda...


Jangan lepaskan peluang ini....jumpa anda di sana!



Untuk maklumat lanjut sila hubungi 016 7979755.



Tuesday, September 20, 2011

Anak-anak bujang

x dapat dinafikan lately nie agak bz utk set up kan ape2 yg patut....so masa dgn 2 anak bujang aku pon agak tercompromised sket aaa....harap2 hanya utk masa yg singkat nie jer....dan hopefully bile sume dh bole run smoothly aku bole spend time dgn ariff dan iman dgn terlebih2 plak... ;P





bile dh menyedari kekurangan tu so alternatif lain adalah mencari masa yg sangat sangat sangat berkualiti dgn 2 heroes nie....disebabkn aku mempunyai urusan almost everyday walaupon pd hujung minggu dan cuti umum, aku kdg2 get them involved dgn urusan2 aku tu....for example, masa aku kena bukak premis di ujung minggu aku angkut ariff skali tolong aku buat ape2 yg patut....n ariff pon mcm happy sbb dia konon2 tolong aku buat 'big' task utk aritu....pastu nk lg best pegi plak dating breakfast berdua2an....hehehe...so sape kate x leh spend time dgn anak2 di masa sibuk start berbisnes.... ;)





xtvt: breakfast date with beloved ariff idlan...

*

*

*






lain plak kisah nye dgn iman nie.....sbb sgt x selesa kalu nk hangkut iman ke hulu ke hilir, so masa utk iman biasanye memang kt umah je laaa....yg aku perasan skang nie iman dh sgt berminat watching cartoons kt tv.....pepagi before aku kuar umah tu sure dia dh ternganga2 tengok kartun hehehe....chumil sgt bile tengok dia concentrate dok kt rocker tu mcm org tua tengok drama sinetron bagai lagak iman nie.....so aku slalu ada kt tepi tu teman iman tengok his fav tv show di pg2 buta....





harap2 dgn masa yg disempat2kan nie xde lah ariff dan iman terasa jauh sangat drpd kitorg yg tgh sibuk menyelesaikan ape yg patut.....inshaAllah next week kite bole bersuka ria satu family k....i think its time for family vacation aaaaa.....mmmmmm (^_^)

Stress = makan :p

i couldnt agree more when ppl said yg bile dorg stress dorg akan makan dgn banyak nye....hehe so true aku pon memang dr kategori yg sama kot....yesterday was sort of not so favourable day untuk aku...it was hari cermin yessss but had to face few 'situations' aiyyyaaaaa....i hate to be unhappy on hari cermin tauuuu :(





anyway, bila kira2 balik memang aku makan berkali2...malahan setiap kali tu pon lbh dr yg sepatutnye.... :p complete 5 meals la...start dgn bfast kt umah pastu lunch dgn encik hubby kt tempat yg sgt byk pilihan lauk pauknye....sungguh melaut dan sungguh rambang mata (sopink makan pon aku bole tauuuu ahaks)...end up aku habiskan pinggan yg penuh dgn nasi + lauk pauk mengelilingi pinggan...diikuti dgn air dan pencuci mulut yg sungguh nyaman....ishhhh...sampai encik hubby pon tengok semacam jerrrr............





pastu kol 3.00ptg dh mengunyah lagi....kali nie crispy crepe kt jusco taman u plak...huhu...sodap nye rasa ngunyah tanpa henti mcm nie....before maghrib sempat ngap satu roti nie......sebelum acara makathon aku berakhir dgn dinner merangkap supper bersama encik hubby....dh memalam nie biasa lah tpaksa cari yg low calories...bersup2 jer...so we decided on steamboat....tp alangkah x sihat jd nye sbb ada grill seafood skali hehehe





ni jer pon yg sempat snap....yg lain selamat masuk ke perut....by this time tengah proses peringakat akhir kot....hahahaha kesimpulannye, kewujudan 'situasi2' nie menjadi alasan yg plg baik utk aku makan dan makan dan makan dan lagiiiiiii............. x_x



Tuesday, September 13, 2011

Now and then

aku sentiasa mengharapkn yg hari ini lebih baik dr sebelum ini....dan harapan yg lebih besar adalah hari esok dan akan datang lebih baik dari hari ini :) dats normal la kan....i mean sume org nk transform kpd yg lebih baik kannnn.....



cume kadang2 matlamat berbeza2 x seiring dgn cara....so hasilnye mungkin x seperti yg diharapkan....well setiap kite nie sure penah ada ups and downs....walau org slalu kata hidup umpama roda, tp dats not necessarily applicable at least to some people....adalah sangat penting utk berusaha mengekalkan setiap ape yg terbaik kite miliki...walaupon at the end of the day itu sume adalah kerjaNya....



tukar topik sket le plak...hehehe nk wat pbandingan tang yg nie plak....hehehe...agak2 lebih baik ke atau sama aje...atau prestasi makin merudum??? ahaks... ;)


the above pixta taken in September 2006, at 9 months of marriage.....preggy 3 months



*

*

*

*

*

*

*

*



yg nie plak just amik pagi td...di hari cermin ini 13 September 2011 (5 tahun selepas yg di atas) married with 2 kiddos....



kalau bole nk maintain dgn keadaan nie sampai bila-bila....muahaha bab nie x nk tambah atau kurang....pokoknye kesihatan mesti dijaga pd tahap yg optimum...inshaAllah



Friday, September 9, 2011

Supportive customer






tenkiu to families and frens yg memberi sokongan...



am glad that i have people like u all here beside me....



yg sentiasa positif dan bermatlamat...



yang menyokong kejayaan org sekeliling anda tanpa ragu dan jemu....






sesungguhnya,



we cannot spell s*ccess without "U"






ya Allah peliharakanlah kami dan mereka ini dari segala perbuatan negatif dan berkatilah rezeki-rezeki yg kami perolehi dariMu ya Allah...




jadikanlah kami dari kalangan orang-orang yg sentiasa bersyukur dgn nikmatMu dan penuh dgn sifat rendah diri ya Allah...




amin...

Wednesday, September 7, 2011

My baby youuuuuuu....

mode : manic phase *wink*










Reward untuk zombie

bile dh penat membanting tulang berhempas pulas memikir segala strategi atas muka bumi nie.....memang le akan terasa exhausted yg amat sangat.....physically dh penat...tp sib baik i'm controlled by my MIND....mind kata its ok....u can still go on n do wat u shud do....i'll take care of ur physical :) best kan MIND aku....i love my MIND <3 <3 <3 mmmuaaaahhhhhs





so masa utk reward diri sendiri selepas terasa penat (jap jer pun) dan perut mula rasa lapo....so we (me n hubby) went for our steamboat session....ala kt johnny jerrr pun....yg plg dekat dgn lokasi yg x pyh bertarung dgn segala jem dan traffic...








tapi betullll laaa....kalu perut tersangat lapar yg amat mmg mkn tu mcm nikmat nye la yg amat jugak.....ayat aku pon dh tunggang terbalik....xpe, biorkan je....org lapo mmg cenggitu...ape pon x bole....yg bole cuma ngappppp....alhamdulillah kenyang dgn rezeki kurniaanMu....



*

*

*
*

*

*

*

*

*



ohhh korg x caye aku bekerja keras eh? kang kalu tunjuk kang kata nk show off plakkk kan hehehe....so x yah ler tunjuk kerja memerah tenaga membanting tulang 4 kerat dan memerah otak ek.....kite tengok nie jerrrrrrrrrr





mempersembahkan..........zombie kg bali muahahaha sembab gile muka aku.....dgn mata separuh terbuka...bkn stakat eye bag dh mcm luggage pon iye....panda koala eyes pon bole masuk list lah.....tp aku yakin pahit itu akan manis akhirnye....chewah! caiyokkkkk i know i can do it!!! :D


tadaaaaaaaaaaa......




Tuesday, September 6, 2011

Lets go purple!




pixta: google





***************************************************










p/s : me - a purple-licious! ;)


Mentor vs protege

please welcome our MENTOR.....





(picture credit to DR AZIZAN OSMAN)


*


*


*

and lets present the PROTEGE............................. :D





*


*


*


*


*


*


in my personal life, HE is my MENTOR..............






.......and ME the PROTEGE ;)







Friday, August 26, 2011

Second tablet?

semenjak dua menjak nie jarang2 skali dua kali tiga kali aku dpt mengadap ipad 2 ku itewwww.....waduh waduh waduhhh! karena telah dihakmilik cipta terpelihara oleh si bujang ku nan seorang itu....huhu







tu yg tetibe terpikir plak....2nd option will b??? bile google tu kan...tengok sana tengok sini....mmmmm mcm best jer kan samsung galaxy tab 10.1 ni.... *wink*













**********************


mode: considering $$$$#$%^&$$$ :P






Thursday, August 25, 2011

TER-...semuanya TER-...

korg tau x yg emosi sgt berkait rapat dgn shopping? *wink*



hehe...nk cite psl shopping ler sket nie....mcm ada setengah org tu bile sedih rasa down sket g ler me'window shopping' yg akhirnye menyopping sakan jadi nye....shopping tu therapy katanye....katanye la kannnnn.....ada plak org tu (*wink* lagiiii) yg bile terasa elated mood pon pegi bershopping gaks....hahaha so emosi dgn shopping mmg x dpt dipisahkan....ending nye sama ada rasa happy sbb dpt brg2 yg dihajati atau pon rasa down blk sbb dh membeli mcm2 unnecessary stuff...tp still sume tu emosi gak beb..... ;)



kadang2 buat sesetengah org x kesah ler berabis mcmn tp shopping tu tetap jadi aktiviti rutin....sbb bile nmpk brg2 yg dia beli tu jd satu motivasi plak utk dia lbh bekerja keras....ye la kan dh hari2 shopping pastu kena la buat sesuatu utk mendapatkan balik ringgit yg dh dibelanjakan....dan yg hendak dibelanjakan lagi lps tu.....ooooooppppssss



tapi kalu aku plak shopping nie slalunye x sengaja...tetibe....ternampak....terbeli....segala TER- yg ada dlm dunia ni...itu lah sbb aku bershopping...hehehe



*

*

*

*

*






ni salah satu contoh yg biasa sangaaaattt le....

yg sengaja nye nk g wat make-up utk photoshoot.....





yang x sengaja nye- hahaha....more damage sbb TERbeli bbrp brg make-up tu skali...

bak kata laki aku...kalau le salesgirl tu bole beli pon aku beli gak kottttt :P




pastu ada gak 'tak sengaja- the sequence' plak.....menggediks dgn lens utk raya....

hahahha kan TER-beli tu namanye....

sbb tetibe tak sengaja rasa nk tukar kaler iris sendiri nie haaaa......




p/s: shopping itu impuls a.k.a tindakan luar sedar....BAHAYA utk aku! :p

Thursday, August 18, 2011

Menghitung hari



gambo: pakcik google



me, myself, aku sgt teruja and at the same time sangaaaaattt palpitation hokeh....deng!





p/s: sila abaikan ceritera yg tergantung....

xde ujung dan xde pangkal....org excited mmg cenggitu :p




Wednesday, August 17, 2011

Tenaga air

air adalah salah satu elemen yg kite ada di muka bumi nie....dan air sangat berkait rapat dgn kehidupan kite sehari-harian....tp masih ramai yg xtau bahawa unsur air sebenarnye memerangkap tenaga...tenaga yg positif....untuk itu perbanyakkan lah unsur air berhampiran anda...dgn kata lain jadikanlah ia sebahagian dr persekitaran anda utk menarik lbh byk kejayaan....







contohnye aku dh dpt satu lg mini fountain utk diletakkan kt atas meja keje aku nie...dulu dh ada satu letak kt umah tp dh rosak...so masa window shopping dgn sorg staf aku tu ternampak mini fountain nie n trus grab satu....dua actually, buying for a fren :) sbb dia pon tgh cari gak tu...hehehe




p/s: rajin-rajin lah berwudhuk sbb air wudhuk tu membawa tenaga positif jugak ;) bak kata sorang ustazah yg aku dgr semlm- nk masak pon kena amik wudhuk dulu...sure mknn yg dimasak tu terserlah dgn keberkatanNya...inshaAllah...amin.



Its law of attraction!

penah dgr x org cakap....
"eh nape lately nie aku asyik nampak *** tu jer ek?"


dan bbrp ketika lepas tu...
"eh ni bkn *** yg ko ckp aritu ke?"
dah pakai ghupenye.....



x paham? mmm...entah ler, aku pon x paham mcmn nk buat korg paham....muahahaha...




ok, kite cube lg skali ek....

lets say korg ade sukekan satu kete tu...kete idaman lah kiranye....pas korg rasa suke kt mende tu mesti korg selalu asyik ternampak2 kete yg sama kan....pd hal banyaaaaaaakkkk lg kete lain kt atas jln raya mesia nie...tp korg mcm nmpk kete yg korg suke tu jerrrrr....kete lain mcm x wujud dah.....


ok, dh boleh paham sket dah?

pastu, tetibe korg dpt peluang la, duit terjun dr sumber2 yg x terpikir sebelum nie....atau duit mmg ada tp x terbukak hati nk salurkn ke arah itu...tup..tup...korg x perasan pon yg korg dh memiliki kete kesukaan korg tu.....deng!


mesti ada di kalangan korg yg penah berdepan situasi nie kan....nk explanation gak? buat hape????? dh mende yg korg suke dan korg dah dapat....BERSYUKUR jer la...p la suke kt mende lain plak hehehe ;)




cite aku plak....mmg the same situation blaku kt kitorg....masa nk beli accord dulu2 pon asyik ler ternampak accord memanjang kt jalan mana2 lah yg kitorg lalu....pd hal mmg dh byk on the road sblm tu tp mcm x 'nmpk' sangat kt mata kitorg nie.....sampai kdg2 kitorg rasa accord tu mcm kenyit2 mata plak kt kitorg....ending nye kitorg dh memiliki accord tu! :)



mende sama berlaku lg masa nk dpt 5-series tu....actually sume org tau 5-series tu dh lama giler menjalar kt atas jln raya kite nie kan....tp xde la signifikan sgt kt hati kitorg nie....well walau $$$ mungkin bkn isu di sini tp keinginan utk memiliki tu mmg xde...until satu hari tu aku rasa mcm sume kete yg lalu sebelah, yg potong dgn laju potong dgn slow, kt depan, kt blakang, kiri kanan sume lah nk dipendekkan cite nye adalah 5-series.....dan image tu dh melekat kt kepala aku nie....deng! 5-series tu dh dimiliki :)



so lepas2 tu kitorg dh tau trick dia dah....kitorg pon dok target the next thing...try jer lah kan....nk takut hape....target x kena bayar pon...inshaAllah dpt sbb Dia Maha Memberi...kitorg asyik cakap psl X6 nih....guess wat??? memang lps tu asyik nmpk x6 memanjang derrrrrr....




pastu di satu occasion tu, ms kitorg nk kuar from parking...deng! satu x6 menjalar kt sebelah accord (masa tu comot berabuk) kitorg tu....x6 tu blom lg milik kitorg ;p tp yg best nye seluas2 parking lot tu nape kt sblh kete kitorg yg sempit yg sebelah tiang tu gak empunye tu nk landing kan kete dia???? cer pikir....cer korg pikir.....



dan aku dh dpt jawapannye........its LAW OF ATTRACTION! ape kemende tu? pi carik sendiri....pastu jgn x hengat nk praktis2......hehehe selamat maju jaya!






p/s: ape yg kite nampak, akan melekat kt minda kite...ape yg kite fikir kt minda, kite akan selalu nampak....ha nampak...nampakkkkk x? fenin eh.....yg last skali- kite dapat! i loiiiikeeee......hehehe



Tuesday, August 16, 2011

Duit oh duit

sekadar renungan....



sape kata duit x penting? nk beribadah pon adakalanye memerlukan duit.....duit pon boleh memberi kite ganjaran di akhirat sekiranya disalurkan ke jalan yg betul dgn ikhlas.....






sama2 lah kite berusaha mendapatkan rezeki yg halal....rezeki itu melimpah-ruah di muka bumi Allah nie...cume kite perlu mencarinye tanpa putus asa...






rezeki utk dikongsi? qurare@yahoo.com / 016 7979755...






Acara tahunan

setiap kali ramadhan menjelma kitorg mmg akan iftar sama2 at least sekali...'kitorg' tu merujuk kpd aku dan 4 lg BFF nie...hehe...x sempat cemana pon cube disempatkn la jugak....cume tempat berbeza2 ikut keadaan dan situasi semasa...kdg2 bwk keluarga, kdg2 ibu2 sajer bersua muka....hehehe dah mcm pantun pulokkk...




kali nie mmg sesi ibu2 ajerrr....bkumpul lps waktu keje kannnn....anyway, we had fun wpun lokasi kurengggg sket aaa atas sbb2 teknikal a.k.a mekanikal elektrikal segala....huhu....tp empat per lima masa masih dihabiskn dgn berborak dan borak dan borak....cume makyu x dpt join kali nie tp kitorg still borak dan cakap dan menghapdate segala mende kejadian Tuhan kt muka bumi nie.....



dan satu perlima masa yg tersisa tu kitorg membalun rezeki yg melimpah-ruah depan mata....u name it, u got it, u eat it hokeh.....jmpa lg di ramadhan akan dtg inshaAllah :)







nama sangkar kristal tp material gold plated yg digunakan utk membuat sangkar ini ye tuan2 dan puan2....muahahaha...rasanye kena tuko nama kot...errrr abg man lc :p



pokok kurma yg survived di tgh2 bandar jb di dlm bangunan plak tu....mungkin sbb tu la terbantut pertumbuhannye.....ahaks



the next thing was MAKAN! sambil disulami dgn halwa telinga lagu2 kumpulan dewa kalu x silap...






p/s: beringat2 utk diri sendiri jugak- ketika kite sedang bersuka-ria menikmati juadah yg melaut di dpn mata, jgn lupe pd insan2 yg kurang bkemampuan....tangan yg memberi lebih baik dr tgn yg menerima.....inshaAllah (^_^)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...