Wednesday, May 26, 2010

malang x berbau....

semalam ariff blk dgn jari kaki yg berbalut....tersepit pintu kt school katanye....tp muka rilek jer...bile aku nk tukar kan plaster sbb dah sememeh comot2 kan dia x kasik plak dan bole plak kata :
ni teacher alfee yg cuci dan balut...dia kata tak boleh bukak tau...
??????????
amboiiiii...abis yg mak mu nie g medical school bertahun2 x leh nk dressing kan kaki ariff yg seciput tu ker hape...nk tukar jer la sayang oiiiiii...berkali2 aku pujuk ariff tetap x bagi sbb teacher dia da pesan jgn bukak plaster tu....
tu la kan...malang mmg x de bau...kalau ade bau tu susah gak nk idup dgn dibayangi oleh malang yg bakal jadik...tp aku sebeno2nye mmg particular sgt tentang keselamatan budak2 nie....anak sendiri lg la....kdg2 tu mcm fobia plak jd nye...ye la, as a medical personnel biasanye kitorg ni diajar utk expect the worst thing...supaya bole bsedia up to the standard kalu mende2 terburuk yg blaku....so aku da tbiasa dgn keadaan tu menyebabkn the moment contohnya ariff buat sesuatu aku dah menganalisa apakah possibilities yg bole blaku pastu.....psiko eh bunyinye....tp aku rasa sbg guardian kite kena ade pemikiran cenggini sbb malang x berbau...kan dah kata tadi...
oleh sbb tu gak ler aku rs ariff adelah tidak pernah injured selama di bawah jagaan depan mata aku...yg injured tu slalunye ms dia dgn org lain...bukan la plak bermaksud nk salahkn sesape...sbb nature bdk2 nie mmg somehow akan ada sikit2 injuries thru out their childhood....tp bila dgn aku ade xtra 'guarded' sket....hehehe
okey...sambung cite kaki ariff tu....arini bila aku blk keje aku tengok plaster kt jari dia tu da xde! so aku dgn herannya tanya ler sape yg bukak plak kan...semlm x boleh sgt bukak walhal nk ganti jer sbb da kotor nampaknye....kali nie dia jawab:
teacher alfee bukak kan...dia tengok dah xde darah...so cuci dan keringkan jerrrr....
ohhhhh myyyyy.....betapa besarnye pengaruh teacher alfee dlm idup anak aku! :O

ni pon malang x berbau gak sampai tpaksa kuar duit ler plakkkkkks...nmpk idak cermin kete tu yg br diganti siap berplaster lagi ko.....tu sbb malang jatuh ape kejadah ntah sampai cermin blakang tu pecah bkecai sepecah poket hubby ku....iye ke??? huhu.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...