Tuesday, August 24, 2010

hadiah Ramadhan


23 ogos 2010...g hospital for another ANC...aku masih dlm keadan berpuasa ms tu...nape la x nk kuar2 lg baby nie ek? no symptom at all...by next week obs aku nk cuti plak tu...ooohh please my dear baby...x puas lg dok dlm tu ek... ;) but it wud b lovely outside here tau...chewah...ayat memujuk....
at 9am- VE done by dr lim...2cm jer br katanye...tp dia trus anta aku naik labour room...xpected to progress...katanye lg...
at 10.30am- in delivery suite, review by dr lim os 3cm, ARM done-clear liquor...n started on iv pitocin.....pastu ler contraction nye dtg sgt2 ummmmphhhh!!
around 11.00am - noted light meconium stained liquor..kata staff nurse in charge...alamak! aku dah tbayang2 mcm kena LSCS jer plak ni kang...which mmg aku x nk ler kalu bole...dr lim bg ms 3 hours for next review...mcm cuak jer dgr 3 hours tu kan??? dgn pitocin nye yg masih on.....ya Allah permudahkanlah sume nye...amin
3.00pm - after 5 hours on pitocin dgn contraction nye yg Allah jer la yg Maha Mengetahui...os br 5cm...so aku dah opted for LSCS dah...sbb kalu tunggu lg pon kang aku takut compromised babay...tak pun kalu lg bape jam pon end up dgn LSCS gak kan x bbaloi sakit yg lg few hours akan dtg nie...so they all pon sibuk ler nk prep utk caesar....within 5min tu tetibe aku rasa mcm...mcm....mcm dah nk tkuar ler dah baby nie....dorg pon cepat2 panggil dr lim...tgk2 dah fully...so bermula lah another process....1st stage, 2nd stage...3rd stage...ape stage lg la....done!



maka bertambah ler seorang hero dlm keluarga rushdi abdullah...a 3.35kg baby boy born @ 3.22pm on 23rd august 2010...adding new joy to our family...love you!!!!!!!

on his 1st day of life...so blessed to have him during the month of Ramadhan al mubarak...smoga menjadi anak yg soleh, yg membahagiakan ibubapa di dunia dan akhirat...amin....


ini lah hadiah Ramadhan kami............ :))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...