Friday, April 8, 2011

Pilih botol susu?

isu botol susu bkn le mende baru di kalangan ibu2 sume....yg paniknye bile baru2 nie bbrp jenis botol susu yang dikatakan sememangnye tidak sesuai dan boleh membahayakan bayi atas dasar mengandungi BPA tetap dijual di pasaran hingga ke suatu waktu yg tertentu....rasanye mmg ramai para ibu yg panik tak kurang jugak yg terkejut....sebabnye botol yg sama tu lah ade kt dapur rumah dorg....walau ape pon isu yg disensasikn adalah naluri seorang ibu utk memberikn yg terbaik utk anak2 nye....

aku nie pon walaupon dh ada 2 org anak tp bab2 botol susu nie aku masih x berapa arif sangat....utk pengetahuan korg ariff idlan yg berumur 4 tahun tu masih mgunakan botol susu wpon aku dh trained dia minum mgunakan cawan....alkisah menurut ariff bila minum dari cawan susu dia btukar jadi x sedap!!! :p




dan akibat kurg arif nye aku tu jugaklah kalu ade 10 jenis botol susu kt pasaran 8 daripadanye ada kt umah aku tu....hehehe aku x berapa pasti ape yg bagus, mana yg x ok....walaupon kesemua nya aku pastikan bebas BPA tapi still aku not very sure apekah betul ia nye selamat utk my 2 boys???? sgt stereotyping ada yg kata kalu harga mahal tu bagus lah! tapi adakah korang benar2 yakin yg mahal tu bagus?




aku pon xde jawapannye sebenonye.....sehingga lah aku rasa dh jumpa dgn alternatif yg lebih diyakini dan lebih pasti keselamatannye baru lah aku bole komen.....
dan sekarang......aku yakin 100% yg iman dan ariff mgunakan botol susu yg selamat..... :)

semua ibu nk yg terbaik utk their kids kan....yg tu pun aku pasti 100%....



nak tahu lebih lanjut? klik sini



2 comments:

  1. farid..botol kaca mmg sgt bpa free obviously la kan..tp kena hati2 takut cepat pecah kalau anak2 main baling2. kena check slalu gak takut kdg2 dia pecah or retak..lg bahaya kalau kita tak perasan nnt anak minum kaca plak. tp the best ko kena train ariff pakai cawan je..

    -aza-

    ReplyDelete
  2. @aza
    betul tu...for d time being ajar dorg put aside the bottle nicely after drinking.... ;)
    ariff memang...sume yg iman ada dia nak gak...with wee go dia x minum thru puting tp minum straight from bottle hahaha asal boleh...sbb nak gak kannnn

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...