Sunday, April 18, 2010

ahad yg sepatutnye free....

arini ahad yg betul2 free sejak bbrp minggu nie....dgn kena keje masa weekend...pastu bershopping x hengat duniawi kt jakarta...semlm kena keje gak...weekly maid aku pon x dtg arini...so ni ler kiranya yg aku btul2 bole rehat jap.....tup tup hubby kata kena g kulai plak utk satu wedding nie....mmmm alahaiiiii....nk wat cemane kan....
actually adik staf hubby aku nye wedding...so mcm kena pegi la kan nk jd bos yg mesra pekerja...lg pun yg lain x dpt dtg...so kiranya kitorg nie wakil bg pihak company la gitu...tp yg kelakar nye (org lelaki slalu ade masalah miscommunication cenggini ek...) yg menjemput x sempat bg kad jemputan...jemput plak thru SMS jer....yg dijemput pon berat mulut nk bertanya...ko tau hape? tau nama tempat jer, alamat umah pengantin pon xtau!!!! ade gak rasa nk hangin satu bdn nie...nk calling2 da la poor coverage...nasib baik ler di satu ketika dpt gak line yg agak masih bole didengari sayup2...dpt ler figure out alamat segala.....gggggrrrrrrr...

on the way g umah pengantin td pon da ada insiden menghanginkn aku...kitorg singgah kt satu carwash nie sbb tengok kete blapuk semcm jer kan musim2 ujan nie...aku suspek carwash tu baru bukak sbb layanan terlebih mesra dr owner kot....mesra sampai bz body plak.... :p

iye la....aku nie kan bwk ariff tu jd ade la bwk satu beg penuh dgn harta karun khazanah ariff tu....dgn blanket n giraffe peberet dia...susu segala bagai...sepersalinan baju takut baju kotor dek air tumpah ker muntah ker....ala mende2 rutin yg seorang mak bwk kalu ada anak kecik....common la tu kan....pastu kt seat depan ade satu payung da stand by memandgkn asyik ujan jer skang nie.....yg bengang tu, ms dia lap2 kete tu dia angkut sume mende2 tu letak kt bonet kete...ok lg la kan...maybe nk senangkn keje vacuum segala....tp bkn stakat tu jer...dia siap jmpa hubby n ckp:

bang, kete lawa2 tp letak mcm2 x cantik la bang......
saya letak sume dlm bonet.....

#$%^&*!!!!)(*&47$%^&

yg laki aku nie sengih jerrr.....aku dengar ms dia ckp tu....membara jer rasa....mcm nk ckp jer:

sy bayar awak cukup2 utk basuh kete jer...yg lain2 sy uruskn sendiri....bole?

atau bahasa yg lebih kasar...suka ati aku laaaaaa...kete aku kan...dan aku x menyusahkn sesape pon....
ish...patut ke sound customer cenggitu....kan suke ati dorg nk wat ape dgn kete dorg...ko nye tanggungjwb cume basuh bersih2 setimpal dgn caj yg ko kenakan....itu aje...aku nk letak pokok krismas walhal pon dlm kete aku suke ati laaaaa.....abis kalu anak aku nk susu nk soh ko tlg menjajar amik susu kt blakang...atau kalu tetibe ujan turun dgn lebatnye nk soh aku panggil ko mintk tlg amik payung dlm bonet.....lu pikir la sendiri.....
message of the day : sikap prihatin tu mmg dituntut tp jgn sampai da jd tahap busy body ye kengkawan.......




from kulai kitorg sampai umah around 4ptg.....rasa mengantuk yg amat sangat....tp ade mende lain yg aku kena selesaikan- hantaran utk SIL nye engagement next week.....so dapat tengok jer la 2 heroes tu tbongkang dgn gaya kuak lentang masing2...yg aku bgelumang dgn lace, riben, bunga2an, gam tembak......tp i loiiikeeee...aku suke wat mende2 gini dan yg plg penting xde 'assistant' kt sebelah....hehehe...hasilnya nnt aku masukkn kt entry later later la ye......


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...