Thursday, April 8, 2010

Owhh...my boy....

arini 8th april 2010 bermula dgn xtvt ke sekolah ariff....today is the parents-teacher meeting day...ala-ala mesyuarat PIBG kt skolah tu ler lebih kurg...mbincangkan perihal anak masing2 baik yg +ve mahu pon yg -ve....hehe...tu yg aku palpitation giler tu bile nk g....iye la, walaupon aku slalu gak call teacher kt ariff nye skool tu utk mengikuti pkmbangan my cheeky boy tuh....tp sbb aku lebih kenal anak aku cemane kan, tu yg lebih bdebar2....

wokey..the discussion went on n on...sedar2 da dekat 1hour aku borak dgn teacher2 tu...overall it was good...

"ariff nie aktif...energetic x reti penat...creative gak ms dlm kelas....friendly yg teramat...sume org dia bole buat kawan though he's just 3...yg 6y.o pon bole jd geng....bile dgn boys ariff ganas sket, tp bila dgn gals dia akan jd very the gentleman gitu......" (^_^)


"da bole nampak potensi ariff nie...mmg byk improvement in many aspects cuma still x leh nk focus sgt...jap jer dia da rasa bosan...pastu ariff nie xleh nk get along dgn sorang boy nie la puan...."

ehm..part nie yg aku lemah nk dgr...sbb aku tau ariff nie mmg ade x ngam dgn N**i* nie...dorg bedua nie pantang tcuit sket mmg akan end-up dgn sumthing....hubby aku pon ade cakap dia prasan bile anta ke fetch ariff from skool kdg2 tu tnmpk they all nie bcakaran.... :p aku bukannye apa, sbb ariff nie anak aku n N**i* tu anak org...sooo aku sgt2 ler risau kalu apa2 jd kt anak org tu ekoran tingkahlaku anak aku tu...korg fhm kan ape maksud aku....but againnnn they all are kids....utk itu aku sgt2 mintak ampuuuun dan maaf pd N**i* and family kalu2 ariff nie ade wat apa2 yg x patut kt their boy...and kalu their boy yg wat sumtg2 kt ariff pon aku da maafkan....anyway, FYI im not d kind of mother yg asyik menangkan anak dia jerrrrr walaupon anak dia x betul k.... :)


this is ariff's worksheet for orientation period dulu.... ;) teacher bg bwk blk utk parents semak n tengok hasil keje anak mereka dan bole pulangkn later :))

sampai2 kt parking yg just opposite the skool entrance, ALAMAK.....mcm da tnmpk sesuatu jerrr...ish...aku pon lupe yg nie parking bkupon....lg pon slalu drop by skool nie jap jer...agaknye x sempat ler mamat beruniform tu nk letak tiket merah....tp arini kan bertunggu tangga lama sket...haaaiiihhh...tp ape nk buat...kalu da salah sendiri tu bengang simpan sendiri jer la kan.... :( rasa2nye nie 1st time aku dpt surat chennnta nie sejak bwk J** 69** nie...


aku ade destinasi seterusnye nk kena pegi....tp sbb bengang punye psl singgah ler kt larkin perdana utk meng'cool'kan diri nie...ececeh...alasan jer tuh ;) nie lunch arini....vege segala bagai aku kaut dlm pinggan...sebenonye aku mmg prefer sayur2an bbanding lelain.....selesai makan br ler rs ok sket...kdg2 org kata u get angry when u r hungry...hehehe betul kot...layannnnn

next stop was LHDN yg kt sebelah angsana tu....al-maklum ler nie kan bulan april...so mcm biasa ler nk mengconfirmkan bbrp perkara sebelum melangsaikn segala cukai2 yg patut dibayar...well, am a responsible citizen tau...hehehe...kalu segala hak2 kite jaga dgn baik insyaAllah keberkatannye akan lebih terserlah...ameen....congrats utk lhdn staff sbb efisyen melayan aku yg byk songeh nie...layanan baik walaupon aku tengok org ramai...dan urusan aku setel x sampai 30min :))...tp yg plg best yg da jd kebiasaan skang nie adelah bile g mana2 dan org ramai cemane ponnnn aku akan dpt parking btul2 kt depan entrance :))))) tq Dr A***an...i loiiiike....

oooh by the way, dulu2 8th april ni used to b a public holiday for johor....but not anymore :( n if am not mistaken now it wil b sumwhere in nov kalu x silap.... :)

tp tu sume x menjadi prob utk aku.....hehe..coz am goin sumwhere wif few ppl for few days! :) so, wil b away from the blog...till me write on the updates (^_^)...mode: holiday, jenjalan.......oops packin pon x abih lg nie.........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...