Saturday, April 3, 2010

makannnnnn.... lagi.... ;)

harap maaf ler kalu entry2 aku nie mengganggu gugat dan mengaktifkn kelenjar2 liur yg ada...karena mmg xtvt aku skang nie asyik tertumpu pd memuaskn nafsu makan jerrrr....huhu...bahaya tu...mmg ada bahan bacaan yg slalu kata wpun keadaan fisiologi berubah akibat perubahan hormon ms mengandung tp itu bukan ler alasan utk ibu hamil makan dgn banyaknye......dan kena abaikan bila org sekeliling kata

ala...kan makan utk 2 org...

tu sume amalan yg mmg x betul...tp aku biasa2 pon kuat mkn cenggini gak...cemane tu? hai...peringatan nie utk diri sendiri sebenonye....makan ler berpada2...

dan di suatu ptg yg ujan renyai2 tu...aku menggagahkn diri pegi mendptkn mende alah yg blubang kt tengah nie....yummy!




my alllllll time peberet nie...say cheese!!! spt namanye, aku mmg sengih lebar ler kalu dpt mkn yg gini...kalu kedai nie depan umah mau nye aku beli hari2....nsb baik nunnnnnnnn sana tempat jualnye....selamat fulus ku....

lengkap set nie bile ada hot apple tea yg sungguh menghangatkn di cuaca sejuk2 cenggini.... ;)

wokeyyy...ni tukar menu plak...satu hari aku bkesempatan dating dgn mr hubby sbb ariff dok kt umah nenek...kitorg telah round2 sekitar town dan akhirnya singgah kt sini....jom layannnn menu kali nie plak..... ;))




bak kata aku...selagi ade peluang makan, kita makannnnnn...tp sendiri mau hengat la pastu ek....buat ler ape2 yg patut utk maintainkan thp kesihatan memasing di thp yg optimum :))

oooopssss....menu blom abisss...sbb byk sgt xtvt mkn aku lately nie, ade ler lg bbrp 'jamuan mata' yg kalu dpt jamu mulut skali mmg beshhhh gak...hehehe....

ni adalah mee bandung peberet aku kt jb nie....lokasi: depan stesen minyak esso, kg melayu.....kalu nk tau rasa nye pegi la test sendiri....tp pd aku mmg marvelousssss...lelagi kalu hok special dgn udangnye yg yummy yummy......


yg kt atas ni plak nmpk sweet jer kan...se'sweet' rasa nye...skali skala bulih ler pekena yg nie....namanye vanilla longan kalu x silap....aku x hengat sgt nama mende2 nie...yg penting hengat rasa nye- sodap ke idak.... :) yg ni kedapatan kt jombali cafe, danga city mall....


kuey teow prawn wantan nama diberi...secukup rasa ada kuey teow, ada udang dan wantan....hehehe tu ler pon nama dia kan...rasa? cuba sendiri....tekak kan masing2....kalu aku dok pujiiiiiiii sokmo tup..tup..korg rasa x sedap kang grrrrrr plak kan.....

takat nie dolu la ek...byk lg menu nie....sambung len kali ler sbb aku rasa lapo plak dok menaip entry psl mknn jer nie....so ape menu aku nk pekena sat nie ha?......snack je la pon kalu da mlm2 cenggini kan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...