Thursday, January 13, 2011

Dah kaya nk kaya lagi?

mmm...kaya...erti kaya tu sangat berbeza2...tp selalunye org akan kaitkan kekayaan tu dgn harta benda...so menyentuh sket hal kekayaan harta benda nie lah kan aku selalu dengar org kata duit bukan segala2nye...aku memang setuju statement tu, setuju 90%...dan setuju 100% bile ada tambahan sket kt ujung ayat tu- tapi hampir segala2nye perlukan duit...ada yg x setuju dgn aku? atau kurang setuju?


tapi kan aku rasa ada di kalangan kite nie memang dah terset dlm mind dorg yg kekayaan is equal to kealpaan, kesombongan, ke'lupaan diri', kebongkakan dan bla...bla...bla...pendek kata x bole nmpk org kaya sket mula lah kata org tu sombong la, lupa diri la...dan mula lah jugak bertanya2 sendiri dlm hati atau kadang2 bergosip gak sesama spesis mereka...dari mana si A tu dpt duit ek? sumber mana dia tu sampai jd kaya? ntah2 menipu org, rasuah ke....mencuri kot, rompak bank? sinonim kan andaian2 mcm tu...dan statement yg slalu gak aku dengar dgn telinga sendiri nie adalah ish...dah kaya nk kaya lagi!


well...apa masalah sebenarnye ek...biarlah org tu kaya berjaya...yg ko x puas ati tu nape? yg ko tu ade berusaha nk jadi kaya mcm dia? sesungguhnya x salah jadi kaya...as long as kekayaan tu dtg dr sumber yg halal...dan kalu org tu bekerja keras bersusah payah nk jadi kaya dan jadi kaya akhirnya they deserve their hard work la kan...ape yg susah sgt nk terima kekayaan org lain?


ape kata mulai hari nie tukar mind set kita nie dan berusaha lah utk memajukan diri sendiri....jangan asyik dok risaukan kekayaan org lain sampai kite lupe nk mcuba utk menjadi kaya mcm si kaya-kaya itu semua....dan utk org2 yg kaya tu jgn lah mencari kekayaan dgn memanipulasi org lain....kalau sume org berfikiran positif dan bsangka baik aku x heran kalu sume org kt mesia nie menjadi individu yg kaya raya satu hari nanti :)))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...