Tuesday, January 4, 2011

Sentappppp!

lebih sudu dari kuah....


penah dgr peribahasa nie kan....aku bukan lah nk buka kelas bahasa melayu pepagi nie tp korang tau x ape maksud nye lebih sudu dari kuah nie?


di pemikiran aku nie rasanye senang cakap la kan bermaksud org yg suke overshadow org lain....ala kiranye melebih2 dari yg sepatutnye la kan....contohnye yg simple mcm org yg empunye diri x sibuk2 pon tp ade manusia mana ntah yg menempel tetibe lebih2 plak...


betul x? kalau x silap aku gitu lah maksud nye....skarang aku paham nape bahasa melayu nie sgt indah...dan terciptanye peribahasa2 macam nie adalah utk mgambarkan keadaan manusia2 nie rupenye....


cume yg aku terkilan nie sbb manusia2 nie rupenye dekat2 jer duduk dgn aku nie hah!


sentappppppp mak tau di pg hari nie...dan telah menyepoil mood aku lah org itewwww dgn jayanye! syabbbbas inspektor sahab :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...