Sunday, November 1, 2009

good n bad times

Korang sure da nmpk ape mende yg aku nk habaq kan nie....tu yg kt ariff nye pipi sblh kanan tu lah...actually da jd last week lg tp disbbkan aku bz mengejar hal keje aku x sempat lg nk wat entry psl nie....sian ariff kan...
citenye cenggini....mcm hari2 biasa ler ariff dok kt umah atuk wiv k rahmah kan...ariff mmg sgt aktif (tp blom smpai thp hyperaktif ye...) dan aku mmg mgalakkan anakku aktif...sbb bile dia x aktif aku plak yg susah ati memikir kan sbb musabab nye plak....wokey bbalik pd cite td...ptg di hari kejadian tu ariff was reaching for remote TV dan tersalah langkah...terpusing ler bagai dan pipi tembam nye tkena pada bucu kusi yg solid wood tu....bile aku blk keje nk amik ariff aku tgk anakku da tembam semcm...pelik gaks cemana sehari da jd cenggitu...ape kemende yg ariff mkn kt umah atuk ni ek...rupa2nya mkn kusi!
hehe...tp tu ler realiti idup....bak kata satu artikel yg aku baca nih - 'anak2 kdg kala perlu diajar tentang erti kesakitan kerana itu sume akan membuatkan dia lebih bsedia utk menghadapi idup nie yg sesungguhnye jauh lebih perit....' tp kan...jgn plak korg g sengaja pukul tibai bantai dera nyakitkan anak2 korg sbb nk soh blajo erti kesakitan....WRONG! maksudnye kalau jatuh sket tu kira ok ler...no big deal...sebhgian dr kehidupan...so kite ajar dia utk mengubati kesakitan tu dan bgn semula dr suatu kejatuhan......sweet kan ;)


Dan bile ariff da sembuh mak pun yakin ariff akan jd lebih kuat mentally n physically kan sayang....so, ni lah ariff yg back 2 normal...aktif dan enrgetic dan menghiburkan dan disayangi dan lagi dan lagi dan lagi................. ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...