Wednesday, November 4, 2009

kicap sotong vs pes tomyam

hehe...aku pon dok paham motif entry aku nie...tp nie semata2 nk tunjuk 2 mende yg mbantu aku dlm mjadi chef tkemuka dlm umah ku sendiri....ish iyo ko?...kalu kt luar tu x tau ler plak tkemuka ke tketangan ke tkehati ker mende nyerrrr...
yg atas tu nama nyer kicap sotong...yg boleh dimasukkan sesudu dua dlm mcm2 jenis masakan kecuali air teh susu utk minum pagi dan yg seangkatan dgn nyer ye puan-puan....hasilnye sayur campur main campak2 dlm kuali tu pon jd extravaganza...chewah...cube ler try kalu nk tau rs nyer cemane.....personally aku bg 5star ***** youuuuuuu!


ni plak pes tomyam yg direcommendkan oleh kak fong kt tempat keje aku nun...walaupon br bbrp hari bmastautin kt dapur umah aku tp aku da dpt hidayah cemane nk mgunakannye utk pelbagai keadaan...tom yam...perencah...pencicah...kuah ikan bakar...uishhh mcm2 bole! ada yg aku da buat pon ikut resipi aku sendiri yg tiada tahu keturunan dan asal usul nye....hasil nye, marvelllouuusss youuuu...tp yg nie aku x nk bg star la, aku bg moon bleh? layannnnnnn.....

tips nyer, jgn terlalu rigid nk ikut resipi sokmo....variasi kan ikut pemikiran kretif kite...yg penting mknn tu hasil air tgn tukang menyediakannya...kalu beli kt kedai mamak maksudnye air tgn mamak ler gitu kan....x gitu? gitu..gitu...gitu....... :P


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...