Thursday, November 4, 2010

Perempuan oh perempuan

musim org kawin nie mmg byk ler kad undangan yg dah diedarkan...nk dijadikan hikayat nie ade lah sorg pompuan yg aku kenal nie bakal melangsungkan persandingan dgn sorg lelaki yg aku kenal gak...well..bile org2 dpt kad undangan mereka nie mcm2 reaksi lah terkeluar...ade yg menjerit, ada yg ternganga, ada yg mengucap panjangggggg, x kurang gak ade yg terjegil bijik mata koooooooooooo....sbb sebelum nie x tau cerita...dan x penah terfikir smpai cenggitu...


nape cenggitu? oh...kerana sume al-maklum bahawa si lelaki itew sudah beristeri dan mempunyai anak....oopsss itu dulu...sebelum mereka menetapkn tarikh utk disatukan....yg aku dgr sebenarnya pada ketika ini si isteri telah diceraikan....dan yg sebeno2nye aku dah tahu psl cite mereka berdua nie lamaaaaaaaaaaaa dulu...aku percaya ade jugak org lain yg dah tahu tp x nk mbuka keaiban perhubungan mereka berdua kpd umum....lama gak ler aku menahan dan memendam emosi kt diri sendiri....



memang nie bukan ler masa yg sesuai utk menuding jari nie pada siapa yg patut dipersalahkan...tp secara peribadi...ditegaskan- secara peribadi maksudnye pendapat aku sendiri lah kan...aku sgt2 ler terkilan dgn 2 org manusia yg aku kenal nie...tetibe aku teringat kt ayat2 yg aku penah baca dalam satu buku tu...sebenarnye perempuan juga lah yg menghancurkan kehidupan perempuan lain...dan di saat ini aku mmg mengakui kebenaran kata2 tu 100%....



ingatlah wahai pompuan2 di luar sana...jika kite sudah mengetahui seorang lelaki itu dah ade bini, dah beranak pinak cube lah sedaya upaya utk menjauhinye dan jaga lah batas2 perhubungan dgn nye...kerana kite x tau mungkin di suatu masa bile kite plak jadi isteri ade pompuan lain plak yg sedang mendekati suami kite....renung2 kan...jgn jadikan diri anda sebahagian dari golongan wanita yg menghancurkan wanita lain.....walaupon katanye jodoh itu di tangan Tuhan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...