Thursday, October 21, 2010

ada apa dengan aku ni?



ni isu lama sebenarnya...sgt2 lama...sejak aku undergrad lg...tp impaknya mungkin sampai ke arini kot, ke saat ini...n indirectly affected my life..sume close frens tau psl dilema aku nie tp mcm org2 slalu ckp 'berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul'...eh betul ker ayat aku nie...kalu salah silap tolong ler abaikan ek...





senang cite nye aku ni kinda terperangkap dgn my own profession...actually aku x penah bercita2 nk jd doktor nie...okey....tp kdg2 x perlu bercita2...some wud say dat...dan aku pon xde minat nk ada title DR kt depan nama aku...minat pon x perlu ada...ada gak yg ckp cenggitu...pastu nape jd doc?....ramai gak yg tanya soalan cepumas nih.....



aku selalu fikir +ve je lah...dah tertulis olehNya yg rezeki aku dgn cara nie...nak cite kisah silam pjg2 sgt pon x akan ubah ape2...cukup lah aku sekadar kata yg ini bukanlah minat dan cita2 yg aku ada sebaik saje melangkah ke universiti dulu2.....walau ape pon tugas dan tanggungjawab mesti disempurnakan...x gitu??? so here i am...



at heart aku adalah pencinta seni....walaupon x amik aliran seni masa sekolah2 dulu...walaupon aku x amik subjek pendidikan seni masa peksa SPM...walaupon markah seni lukis aku slalu nye x berapa nk bole dibanggakan pon...tp aku berjiwa seni gitu....chewah! dan aku sgt ler suka kan architecture...betul x tipu! sampai kan aku sanggup bkampung kt fakulti tu tengok a gud fren of mine menyiapkn projek2 dia sedangkn aku medical student...hahaha sounds funny dan sewel kan...tp dat was wat happened about 11 years back....again dipendekkan cite, rezeki aku bkn di situ nun...mungkin ada hikmahnye (^_^)

dan disebabkn cita2 ku yg x kesampaian kan...sob...sob...aku suke la mengabiskn masa buat deko-deko yg seakan2 bole memuaskn nafsu seni ku...hehehe...dan di ketika saat ini aku mmg pencinta tegar ID...habis2an lah kiranya...berabis2an beli bhn bacaan ID yg da melambak menggunung kt umah nie tp hanya dipraktikkan di umah sendiri yg x seberapa nie...skang plak kitorg tgh house hunting utk our 2nd home...so x sabo rasanye nk apply kan ilmu yg aku dpt utk diterjemahkn secara realiti.....

mungkin di suatu hari yg indah aku x kan terperangkap lg.... *sigh*


- sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...