Sunday, October 17, 2010

Restoran sup vs Kukup vs Tutti Frutti...semua dah melepek....

arini walaupon lebih kurg sama jer dgn weeekend lain tp aku rasa hari yg sgt2 melegakan kepala otak utk aku....around 11am kitorg dah bersiap2 kuar umah utk ke kukup- atas satu tujuan paling utama iaitu nk menghantar bibik aku balik...fuhhhhh lega tul ler...rasa mcm batu beso atas kepala aku nie dah hilang tiba2...dah 2 weeks tu batu tu dok melekat kt kepala nih...

anyway, sbb tiada xtvt memasak utk lunch berlangsung kt umah kitorg sume pi mkn tghri tu kat ani sup utara @ tmn u dekat dgn office mr hubby...tu pon sbb ade mende nk dibereskn yg memerlukn kitorg menyinggah tmn u dulu b4 g kukup...









walaupon speciality nye mmg sup tp xde satu sup pon yg kitorg order kooo...apa raaaa...tekak aku nk mkn bubur plak tghri nie tp bubur dia biasa2 jer...nasi ayam yg ariff n hubby mkn agak ok gak...dah memang nama pon restoran sup ek...yg ko pi mkn mende lain sape suruh...pdn muka sendiri la kan... :P


lps tu br ler bgerak ke kukup nun....aku biasa gak g pontian utk sesi klinikal aku tu tp ke kukup ni mmg jarang2 sgt...seafood is one of attraction ler selain bbrp hot spot mcm tmn negara tg piai dan jeti utk ke negara seberang tu...al kisah maka belayar ler maid aku yg telah berjaya memeningkan kepala selama 2 minggu...okey tutup buku kisah pahit yg aku nk erase dr minda nie....


dah sampai kukup kan katanye...jadi singgah ler jugak mkn seafood kt restoran hj saleh...aku penah mkn kt sini few years ago with a bunch of frens from muar...owner kedai ni is one of superior aku nye relatives...bile food ready pelagi meratah le segala smpi lupe nk amik pixta...sume dah smpi al perut laaaa dan ada yg dah kuar blk pon kot bila entry ni ditulis...hehehe :D

niat di hati nk melencong ke tg piai tp bile tengok 2 boys aku yg dah mcm exhausted giler nie kitorg pon trus blk umah jer la...tp otw tu tnampak plak satu new shop nie yg aku mmg dah lama nk singgah tp blom ada kesempatan....melencong ler gak...tp dah dekat sgt dgn umah...kebetulan ade carwash kt sebelah tu...cantekkkk...kete mmg dah blapuk kan...jadi sementara kete dibasuh bersih2 kami berempat melepak kt Tutti Frutti...

its actually selling frozen yogurt which is ice cream-like in texture n taste....in fact dorg kata low in calories n healthier than typical ice cream di samping byk lg kelebihan nye la...iye la kan its yogurt base product....so i guess its an alternative for ice cream lovers out there....mmg heaven giler la tempat nie utk ariff...dah la self service...pastu dgn toppings nye yg mmg the very the inviting so kitorg end up dgn bbrp cups of yogurt... ;))
yg bertiga menyejukkan tekak yg seorg itu hanya melihat jerrrrr...sian iman, nnt dah beso br boleh join k syg... ;)



bile dah puas ber'yogurt' kete pon siap! dan masa utk blk umah...smpi2 kt umah kak zahriah biras aku pon sampai bbrp minit pastu...saja2 dtg utk borak2 sementara her kids tgh bermandi manda kt their cousins pool dkt2 dgn umah aku ...sesi mkn lagi...murtabak spore + pisang goreng...sambil borak mmg sodap tu! pas kak zahriah blk satu persatu anak aku melepek...pas maghrib jer terus zzzzzz memasing tinggal aku dgn hubby menyetelkn ape2 yg patut....nie laki aku dok tgk tv sampai tv tengok dia....so time to sleep for everyone...ape2 pun hari yg penat ke hulu ke hilir tp sgt2 lega....aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh...mau tido dgn fikiran lapang ya buuuu....nite

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...