Friday, October 1, 2010

bermulanya Oktober

owh nooooo...aku hampir2 x prasan yg it's already OKTOBER! awal pg lg seawal 3am aku bgn mcm biasa utk BF lil' iman...tup tup masa selimutkn ariff terasa bdn dia panasssss sgt...sah ler mamat nie demam...tp xde plak dia tbangun atau kejutkn aku ke hape...ahhh sudah...aku mmg risau sket kalu bebudak demam mlm2 cenggini...takut kite tleka x sedar temperature naik tinggi sgt...maklum ler mlm nie kan waktu org normal tido...


so cepat2 wat tepid sponging on him...at least btahan smpai esok pg b4 bring him to clinic...mula2 tu mmg x nk la si ariff tu kena lap dgn towel kecik tu...tp bila dia dah rasa best kot, menadah jer la...iye la, kalu nk bg ubat pg2 buta nie sure lg mcm perang dunia kedua dlm umah aku tu kang....silap2 org sblh umah dtg lempar brg kt tingkap plak kang....bkn nye senang anak bujang aku tu nk mkn ubat skang nie wehhhh....nk sumbat voren supp pon mau bersilat dulu....aku rela la tepid sponging kan jer smpai pagi.... :p


jd tu ker keje aku smpai ke siang nye...nursing uman n ariff...dgn ariff nye batuk gak muntah 2-3 kali...tu pon nasib baik sempat ler bkejaran g toilet...kau idak satu keroje nk mengganti cadar nye plak mcm biasa la kan...mak2 yg ade anak kecik yg demam sure tahu cemane keadaan nye kekalutannya kehuruharaannye....







ni la gayanye bile ariff x sihat...senyap sket la umah nie...tp penyakit ngengada ne ado gak...;P layankan jer lah kan...ye la org demammmmm nk marah cemane...kannnn..tp dlm demam2 tu kacau baby tetap jd xtvt sampingan...boring gamaknye mende lain x dpt buat.... :0





manghaik...mmg la kalu aku pon x ttelan ubat byk2 gini...xde ker satu ubat yg bleh sembuhkn sume pakej demam batuk selsema muntah2 sakit perut bagai???? mmg berchenta ler ariff nk mkn sume nie...plg x pon kang jd hiasan dlm fridge aku ler tu....



last2 dgn si iman yg dah tak nak berletak...nk zzzz bkepit jer dgn mak nye ni ha...dgn ariff mengenget2 mcm baby gak...nie jer la yg sempat aku masak utk lunch arini...hehe...bubur nasi demam kasih sayang nama diberi...yg dimasak dgn penuh kasih sayang dgn bantuan iman di tgn sebelah kiri dan senduk di tgn sebelah kanan dipersembahkn utk abg ariff yg tgh demam...semoga cepat sembuh supaya mak mu ini pon tenang sket nk wat keje2 umah...kui kui kui....tp akhirnye ariff mkn sesudu dua jer pon...yg melantak nye sape lg...makkkkk jugakkkk...dah mak nye yg x menang tgn dr kol 3pg.... :D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...